CONTACT

We zijn via de mail makkelijk te bereiken. En we lezen graag reacties, ideeën of suggesties.

ALGEMEEN

info@watwedoen.nl

SAMENWERKINGEN / INHOUDELIJK

Floris is artistiek leider.
floris@watwedoen.nl

Onderzoek & ontwikkeling

Rachid is redacteur onderzoek & ontwikkeling
rachid@watwedoen.nl

ZAKELIJK

Jantien is zakelijk leider
jantien@watwedoen.nl

PRODUCTIE

Anne Marleen is zakelijke producent
annemarleen@watwedoen.nl

PUBLICITEIT

Karima is pr- en communicatiemanager
karima@watwedoen.nl

PERS

Wil je beeldmateriaal van een voorstelling om te publiceren in de media?
Ga naar de perspagina

 

VACATURES!

Hoe ik talent voor het leven kreeg – Een grootse, theatrale ontmoeting van verschillende werelden.

Rodaan al Galidi schreef over de 9 jaar die hij in een AZC zat het veelgeprezen boek Hoe ik talent voor het leven kreeg. Een indringend èn humoristisch verhaal over Semmier Kariem, die asiel aanvraagt in Nederland. Semmier droomt van een nieuw leven, maar het AZC wordt voor hem een bijna magisch dorp waar hij eindeloos wacht. Al Galidi schetst in Hoe ik talent voor het leven kreeg op een rauwe en verrassend grappige manier niet alleen een beeld van het asielbeleid maar ook van de Nederlandse samenleving.

‘Nederland had mij drie dingen geleerd: niet meer respect hebben voor Europa dan voorzichtigheid. Een nette leugen is beter dan de rommelige waarheid. En ik kende nu het verschil tussen een omafiets en een vrouwenfiets.’ – uit het boek Hoe ik talent voor het leven kreeg.

In deze kleurrijke, humoristische en indringende voorstelling komen theater, muziek en dans samen in een groots opgezet theaterspektakel. Een prachtige cast van acteurs en musici samen met tientallen statushouders vertellen dit bijzondere verhaal van Al Galidi in het theater. De gezelschappen WAT WE DOEN, het Amsterdams Andalusisch Orkest, George & Eran Producties en ICK Amsterdam, en Theater de Meervaart bundelen hun krachten en zetten het AZC als een dorp met eigen wetten en regels op het toneel. Door de ogen van Semmier bezien, nemen de spelers het publiek mee de soms bizarre levens in van de mensen die er wonen en werken. Ze proberen vaak het goede voor zichzelf en anderen te doen, maar raken soms hopeloos verstrikt in het systeem.

De theaterbelevenis Hoe ik talent voor het leven kreeg, speelt zich af op het toneel en de foyer. Na afloop is er door heel het theater eten, muziek en ruimte voor spelers en publiek om elkaar te ontmoeten en met elkaar in gesprek te gaan.

De Karavaan
Het randprogramma De Karavaan zit vol verdieping en kleinere ontmoetingen. Met debatten, jeugdvoorstellingen, workshops en meer (kijk voor het actuele programma op www.watwedoen.nl). De Karavaan brengt mensen uit het AZC, statushouders, ondernemers, theaterliefhebbers, vrijwilligers en nog veel meer mensen samen om in gesprek te gaan over de vraag: hoe vangen we mensen op een menselijke manier op? En wat is dat dan, ‘menselijk’?

Hoe ik talent voor het leven kreeg gaat op 14 februari 2020 in première en tourt tot eind april 23 keer door Nederland.

De vacatures:
Voor onderstaande functies hebben wij nog mensen nodig, bij voorkeur zoeken wij iemand met een vluchtelingenachtergrond die op zoek is naar werk in de culturele sector.

Assistent productie spelersgroep: iemand die de spelersgroep kan begeleiden.

Profiel: georganiseerd, sociaal, bij voorkeur NL, Engels en Arabisch sprekend. Taken: aanwezig zijn bij alle bijeenkomsten van het ensemble, faciliteren deelnemers spelersgroep, logistiek regelen, bijhouden declaraties, betalingen, deelnemerslijsten. Hoeft niet per se inhoudelijk betrokken te zijn, als hij/zij maar goed kan regelen en het leuk vindt met mensen te werken. Je beschikt over minimaal Nederlands taalniveau A2.

Periode: start september 2019 t/m half april 2020. Vanaf september organiseren we 2 keer per maand een spelersgroep bijeenkomst. Van de assistent productie wordt verwacht daar aanwezig zijn. Hoogtepunt werkzaamheden liggen tussen januari – april 2020 (ivm repetitie, montage en voorstellingsperiode).

Aantal uren:
– September t/m december 2019: 2 dagen per maand in periode (die vallen in het weekend)
– Januari 2020: week 1 t/m 3 2 dagen per week, week 4 en 5: 3 dagen per week
– Februari 2020: week 6 5 dagen per week.
– 13 februari t/m 19 april: 24 voorstellingsdagen
– Na 19 april: 2 dagen afronding werkzaamheden

Productiemedewerker Karavaan: iemand die assisteert bij het werven van spelers voor de spelersgroep in het land, bij het werven van partners, de contacten onderhoudt tussen verschillende partijen (lokale organisaties, theater, ondernemers).

Profiel: iemand met ervaring in complexe productieklussen, goede communicatieve vaardigheden, precies, kan meerdere ballen tegelijk in de lucht houden. Bereid de boer op te gaan om partners en spelers en deelnemers te werven.

Periode: mei 2019 t/m eind mei 2020: in juli staan de auditiedagen voor de spelersgroep gepland, vanaf september 2 keer per maand spelersgroep bijeenkomsten, uitvoerende periode ligt tussen eind december en half april 2020. Je beschikt over minimaal Nederlands taalniveau A2 en over een rijbewijs.

Aantal uren:
– mei t/m december 2019 2 dagen in de week
– januari t/m 19 april: 3 dagen in de week
– Na 19 april 3 dagen afrondende werkzaamheden

Productieassistent Karavaan: gaat mee op tour en helpt met bouwen, diverse productieklussen Karavaanprogramma.

Periode half februari t/m half april 2020 (periode tournee) Je beschikt over minimaal Nederlands taalniveau A2 en over een rijbewijs.
Aantal dagen: 13 februari t/m 19 april: 21 dagen.

Kostuumontwerper en /of assistent kostuums die mee gaat tijdens de tour om waar nodig aanpassingen te doen aan kostuums / reparaties.
Kostuumontwerp periode: mei 2019 tot 13 februari 2020 (kostuumontwerp): opstart kostuumontwerp in mei – augustus, december kostuumontwerp definitief, begin februari 2020 kostuums af. Assistent kostuum: half februari t/m half april 2020 (periode tournee)

We houden een selectiemiddag op maandag 15 april in de studio van The Buddy Film Project

H.J.E. Wenckebachweg 144-148, 1e Verdieping
1114 AD Amsterdam, tel: 020 2441080
OV: halte Spaklerweg. Auto: afslag S111. Gratis parkeerplekken aanwezig in parkeergarage.

Heb je interesse en wil je langskomen op de selectiemiddag? Meld je dan nu aan bij Anne Marleen de Jong door een mail te sturen naar annemarleen@watwedoen.nl met je cv en korte motivatie.

Meld je aan voor de nieuwsbrief!

Wil je op de hoogte blijven van WAT WE DOEN, schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief. Dan stuurt Floris je af en toe een brief over wat we doen en waarom.